Powered by Blogger.

Introduction

I love to share interesting place your tour guide doesn't go

Recent Posts

Sorry to inform that some of the pages was errupted, Currently under re-contruction. Sorry for inconvenient caused.

Saturday, February 26, 2011

# 怀念槟城老渡轮 Remembering Old Ferry




Penang Ferry. Behind is Komtar building. Both Icon of Penang

Ferry terminal for Passenger car and Motorbike.
Two story terminal.

This is single terminal. Bottom carry cars and top deck is for walking passengers.

Ferry Pier.

A view of Penang Ferry.

View at Butterworth from terminal. 

in the ferry





大手牵小手, 历历在目的回忆,就是小时候爸爸牵我小手乘渡轮,记得小时候爸爸经常带我乘渡轮,我好高兴和欢喜,因为好好玩,可以在渡轮内吃糖果,汽水,冰淇淋,看风景,吹凉风,特别开心的是可以看到大货轮, 偶尔还见到水母一颗颗的在船边飘过。

现在回头再次乘搭渡轮,好多回忆一幕幕映在眼前,看到好多事都已经变了, 好多人已不再了,但是槟城渡轮还是一样重复的把两地情怀连系在一起,一日复一日,一年复一年,从以前小手的我都变成了大手,但它依然默默把大大小小的手安全的送回家,我会把大手牵小手这一幕送给下一代, 谢谢你槟城老渡轮。


Website counter